4. Dagje Matera

12 augustus 2013 - Matera, Italië

Vandaag is Frank jarig, daarom zingen we vóór het ontbijt. Helaas hebben we geen kado voor hem, maar dat komt vandaag vast nog wel goed.

We rijden naar een rotsformatie die we op de heenweg hebben gezien, vlakbij onze standplaats gelegen. Wat een prachtig uitzicht! Fotomomentje.
Daarna rijden we weer verder en verbazen ons over de half dichtbegroeide oprit naar een drukke weg. Op naar het oude stadje Matera.

Ondanks de verzengende hitte genieten we volop van deze bijzonder mooie stad! Het enige wat je ziet zijn historische huizen, knusse gekleurde wasjes aan lijnen en leuke terrasjes. Sommige huizen zijn gedeeltelijk uit rotsen uitgehouwen. We begrijpen goed dat de filmmakers van The Passion of the Christ dit stadje heeft uitgekozen. Je waant je 2000 jaar terug in de tijd.
Coen gaat in gesprek met een oud Italiaans baasje en we kopen voor nog geen 5 euro een watermeloen waar je zo'n 4 maanden van kunt leven als het moet.

Bij een supermarkt verorberen we de watermeloen met z'n allen. Ná de taart van Frank! Philinde koopt een nieuwe campingstoel voor Frank, omdat die van hem door een beste deelnemer is geruïneerd.

We rijden door op zoek naar een plekje. Dat valt deze keer tegen! Uren en uren rijden we langs de kust, richting Brindisi, maar overal is het strand bezaait met campings, boulevards en strandtenten. Uiteindelijk stellen we onze wensen bij en zoeken een plaats zonder water. We belanden in een prachtige, honderden jaren oude olijfgaard. Dat is natuurlijk ook wel weer een belevenis en een must voor als je in Italië wildkampeert!

1. Willeke:
    27 augustus 2013
    En verder: het werd duidelijk waar de tas van Arianne zich bevond en dat Willeke een 7,5 voor haar scriptie had :-). Party!
  2. Marleen:
    27 augustus 2013
    Ach, hoe kon ik dat vergeten! Dankjewel voor de aanvulling!