14. Kroatië en Slovenië

22 augustus 2013 - Venetië, Italië

7:00 uur gaat de wekker. Rijdagje richting Venezia!

We gaan door Kroatië, de grens over naar Slovenië (heel makkelijk weer) en proberen steeds weer stempels in ons paspoort te krijgen. "10 euro", zegt een grapjas bij de douane nadat hij onze rode boekjes slordig van stempels heeft voorzien.

Wij vrouwen doen allemaal weer even lekker ons haar. We zitten nu toch de hele dag in de bus en hoeven niet het zoute water in of een grote berg op.
Honing kopen is niet erg aantrekkelijk meer. Overal kost een potje tussen de 8 en 10 euro en dat betaal je er in Nederland ook voor, maar dan hoef je het niet meer 1.000 kilometer met je mee te sjouwen.

In Venetië aangekomen valt het tegen een geschikte camping / kampeerplaats te vinden, met oog op Arianne en Dicky die morgen terug zullen vliegen. Uiteindelijk komen we laat aan, maar wel op een heel mooi plekje in een wijngaard met zonnebloemen, rode pepers, vijgen en tomaten.
We eten heerlijke pasta met saus en een heleboel Saroma. De vrouwen nippen aan een wijntje, de mannen drinken pivo's en zijn daardoor niet meer zo helder. Het enige wat ze met dubbele tong nog weten uit te spreken is: "Oh what a pain!"