16. Terug in Nederland

24 augustus 2013 - Brennerpas, Italië

In de nacht van vrijdag op zaterdag wisselen we elkaar steeds af met rijden. Omdat het mij ook leuk lijkt om eens in Italië/Oostenrijk te rijden, rijd ik 2,5 uur het stuk bij de Brenner Pass, waar je de Alpen oversteekt. Ik voel me moe, maar om 02:00 uur een rondje over de parkeerplaats rennen met Christine helpt. Ook sigaretten, een babbelende buurman en een fijn muziekje helpen. Helaas is de omgeving donker, maar desalniettemin een plaatje om te zien - verlichte dorpjes aan de voet van de Alpen. Heerlijk om weer een paar uur te rijden!

Met de vlam in de pijp,
scheur ik door de Brenner Pass.
Met mijn dertig tonnen diesel,
ver van huis maar in mijn sas.
Met de vlam in de pijp,
door die eindeloze nacht

Na een stuk of 6 stops met steeds weer een toiletbezoek (in Oostenrijk 0,50 en in Duitsland 0,70 cent - wie nog kortingskaartjes voor koffie wil, weet ons te vinden), zijn we weer in Nederland. Christine draait de raampjes open terwijl ze naast de bus rijdt, om even gek te doen nu we de grens naar ons kikkerlandje binnengaan, maar iedereen in de bus behalve de chauffeur slaapt of is ver weg.

Bij McDonald's Veenendaal ruimen we de bus uit, zoeken onze spullen ertussen uit en plakken de laatste landenstickers op de kar. En dan komt het rotste moment:
Afscheid nemen van al die lieve groepsgenoten en het vrij Avanta-leventje weer voor een aantal maanden vaarwel zeggen...

#onbestaanbaar