10. Zondag in de hitte

18 augustus 2013 - Belgrado, Servië

Doordat we gisteren lang moesten zoeken naar een plek, slapen we vandaag wat langer uit. Net zolang totdat we onze tent uitbranden. Wat een heet weer!

We luisteren een preek van ds. Goedvree over Psalm 42: 7 met een parallel naar Markus. Na de preek gaan Coen, Marina en Philinde water halen. Ze hebben verschillende bijzondere ontmoetingen met de lokale bevolking, drinken zelfs gestookte Brandy, brandewijn! Ook krijgen ze een tip voor een beter kampeerplekje (meer schaduw en aan het water).

De tenten breken we snel af (supersnel in deze hitte) en rijden in 10 minuten naar de volgende spot. Prachtig gelegen aan een klein riviertje, met veel bomen en een beachvolleybalterrein. Marina maakt heerlijk nasi met satésaus en gebakken ei.
Een meterslange waslijn wordt al snel gevuld en het hout voor een prachtig kampvuur verzameld. Willeke en ik gaan onszelf daarna te buiten aan de Servische wijn en rollen zo ons matje op. Morgen zal het weer vroeg dag zijn om Belgrado te bezoeken.